Konsultationen

Konsultation foregår kun efter aftale.

Det er altid godt at have forberedt, hvad det er du vil tale med lægen om. Fortæl dette til lægen i starten af konsultation. Forsøg at have én problemstilling per konsultationen. Lægen er dermed forberedt og kan bedre løse dit problem. Det kan være vanskeligt at løse 3 eller 4 problemer på én konsultation, uden at det går ud over kvaliteten.

Nogle problemer kan hænge naturligt sammen f.eks. sukkersyge og blodtryk, mens andre bedst behandles hver for sig, f.eks rygsmerter og hududslet.

Hvis du har flere problemer, så lav evt. flere aftaler, det øger kvaliteten af vores arbejde.

Ventetid

Vi vil meget gerne undgå ventetid – det irriterer både os og brugerne af lægeklinikken. Vi kan desværre ikke helt udrydde det. Det skyldes:

  • Nogle konsultationer er vi nødt til at forlænge, hvis et problem viser sig at være alvorligere end først antaget.
  • Vi er forpligtet til at se akutte patienter og især akut syge børn har en vis fortrinsret – det håber vi at alle har forståelse for.
  • Nogle gange skal vi hjælpe en kollega med at løse et problem.

Derfor:

Tiderne er at betragte som “ca.-tider”.

Hvis du har ventet mere end 15-20 minutter er du velkommen til at kontakte personalet, ligesom vi forsøger at orientere, hvis der er større forsinkelser.

Du kan også selv hjælpe med at nedbringe ventetiden:

  • Vær forberedt på det du vil tale med lægen om, og fortæl det til lægen fra starten af.
  • Forvent ikke at vi kan løse 4-5 forskellige helbredsproblemer på én konsultation.
  • Del dine problemer op i mindre dele.